biotyna zapewniająca zdrowy wyglad i energię

Prawdziwym paradoksem jest to, że otaczamy się najnowszą technologią, która pozwala skrócić czas wykonywania wszystkich czynności do minimum, a z drugiej strony nie potrafimy znaleźć wolnej chwili dla siebie. Ciągła niezliczona ilość obowiązków czy to w pracy, czy w domu, wpływa nie tylko na to, że jesteśmy pozbawieni energii, ale również negatywnie odbija się to na naszym wyglądzie. Pomóc w tym może biotyna – witamina, której popularność jest zdecydowanie zbyt mała.

 

Co to jest biotyna?

Biotyna to rozpuszczalna w wodzie witamina B7, która jest najbardziej znana ze swojej dominującej roli w szerokiej gamie suplementów, ponieważ w bezpośredni sposób wpływa na wygląd włosów, skóry i paznokci. Biotyna jest także częścią enzymów, które rozkładają tłuszcze, węglowodany i białka na energię potrzebną do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

 

Niedobór biotyny

Niski poziom biotyny może powodować problemy zdrowotne, jednak najłatwiej zauważyć pierwsze objawy niedoboru w swoim wyglądzie – pogarsza się kondycja skóry i włosów. Braki biotyny odbijają się również na naszym samopoczuciu – jesteśmy notorycznie zmęczeni, nie możemy się zmotywować. Niestety nie istnieją jeszcze wiarygodne i w 100% poprawne testy potrafiące wykryć, czy cierpimy na niski poziom biotyny, dlatego warto przyjrzeć się składowi odżywczemu spożywanych przez nas posiłków i na tej podstawie określić, czy zażywamy dzienną dawkę B7. Zdrowa, dorosłą osoba powinna przyjmować od 30 do 35 mikrogramów biotyny dziennie. Do najczęstszych objawów niedoboru biotyny należą:

 

  • - przerzedzenie włosów,
  • - utrata koloru i blasku włosów,
  • - czerwona, łuszcząca się wysypka wokół oczu, nosa i ust,
  • - depresja,
  • - zmęczenie,
  • - mrowienie w rękach i nogach,
  • - sucha skóra,
  • - łojotok skórny (u niemowląt).

 

Jedne z najlepszych źródeł biotyny to jaja, wątroba, pieczywo drożdżowe, kiełki pszenicy, twaróg, orzechy ziemne, migdały, grzyby, mąka sojowa i pełnoziarniste pieczywo. Ponadto nasze ciała produkują biotynę z pomocą bakterii jelitowych.

 

Jak biotyna zwiększa energię?

Biotyna pomaga organizmowi w produkcji energii w komórkach poprzez stymulowanie odpowiedniego rozkładu tłuszczów, węglowodanów i białek, co pozwala przekształcić je w formę użytkową dla naszego ciała.

 

Musimy przyjmować biotynę codziennie. B7 jest rozpuszczalna w wodzie, co oznacza, że ​​nie jest magazynowana w organizmie w znaczącym stopniu. Organizm wykorzystuje ją więc na bieżąco, a nadmiar usuwa z krwioobiegu w procesach wydalania. Dlatego tak ważne jest, by stosować się do dziennych dawek – zażycie raz w tygodniu kilku tabletek z biotyną nic nam nie da i jest bezsensowne.

 

Działanie biotyny

 

  • - Ochrona skóry, włosów i paznokci.
  • - Zapobieganie trądzikowi.
  • - Poprawa krzepnięcia krwi.
  • - Wsparcie układu nerwowego.
  • - Zmniejszone odczuwanie bólu.
  • - Prawidłowa przemiana glukozy (w przypadku cukrzyków).
  • - Lepsza kondycja płodu (biotyna przyjmowana w czasie ciąży może także poprawić samopoczucie i komfort psychiczny kobiet).
  • - Wsparcie układu kostnego oraz mięśniowego.