siemię lniane

Siemię lniane każdego dnia zyskuje większe grono fanów. Jego zastosowanie jest szerokie, co przyczynia się do tego, że każdy znajdzie sposób, aby z niego korzystać. Siemię nie tylko przyspiesza proces odchudzania, ale także zapewnia zdrowy wygląd skóry, włosów i paznokci. Dodatkowo wykazuje jeszcze szereg właściwości prozdrowotnych. Warto zaprzyjaźnić się z tymi niepozornymi nasionami!

 

Na odchudzanie

Siemię lniane jest doskonałym źródłem błonnika. Ten z kolei reguluje wypróżnienia – zwiększa zawartość wody w produktach przemiany materii oraz pobudza jelita do szybszej pracy. Oczyszcza je również z mikroskopijnych elementów, które zalegają przy ścinkach. Dzięki temu skuteczniej odczujemy skutki odchudzania, ale także nie będziemy głodni – błonnik zapewnia odczuwanie sytości przez wiele godzin po spożyciu przez to, że pęcznieje w żołądku. Dodatkowo siemię lniane chroni przez rakiem jelita grubego i spowolnienia wchłanianie cukru w ​​naszym krwiobiegu.

 

Większość z nas nie je zalecanej ilości błonnika. Dodanie siemienia lnianego do diety to łatwy i wygodny sposób na zwiększenie jego ilości w codziennej diecie. Zacznijmy od łyżeczki dziennie i w miarę upływu czasu zażywajmy dwie. Pamiętajmy o tym, że w tym czasie należy pić dużo płynów bezalkoholowych, gdyż dzięki temu spotęgujemy działanie błonnika.

 

Siemię lniane na włosy, skórę i paznokcie

Wysoka zawartość aminokwasów, kwasów tłuszczowych omega 3 oraz licznych witamin sprawia, że siemię lniane idealnie sprawdza się w codziennej pielęgnacji. Wystarczy gotować łyżkę stołową siemienia w szklance wody przez 15 minut, a następnie przecedzić wywar. Po ostygnięciu zmieni swoją konsystencję na żel, który możemy wygodnie nakładać na interesujące nas części ciała. Udowodniono naukowo, że siemię przyspiesza porost włosów, zwiększa ich objętość, połysk, zamyka łuskę włosa i zmniejsza rozdwajanie się końcówek. Nakładając na skórę uzyskamy świetne nawilżenie. Maska niweluje obrzęki, koi i wyrównuje koloryt skóry.

 

Właściwości zdrowotne siemienia lnianego

Siemię poprawia jakość włosów, paznokci i skóry, pomaga regulować wagę ciała, obniża poziom cholesterolu i ciśnienie krwi oraz zapobiega zapaleniu stawów i nowotworów. Przeciwdziała również takim schorzeniom, jak:

  • Choroby serca - kwasy tłuszczowe omega 3 obniżają poziom cholesterolu i trójglicerydów we krwi. Zmniejszają również prawdopodobieństwo powstawania zakrzepów w tętnicach, które mogą prowadzić do udaru mózgu, zawału serca, zatoru płuc. Może także zmniejszyć wysokie ciśnienie krwi.
  • Nowotwory – jak wynika z badań, kwasy tłuszczowe omega 3 mogą zabijać komórki nowotworowe lub spowolnić ich rozprzestrzenianie.
  • Zapalenie stawów – wykazano, że kwasy tłuszczowe omega 3 są pomocne w leczeniu i zapobieganiu zapaleniu stawów.
  • Astma - olej lniany może złagodzić stadium choroby znacznie zmniejszając stan zapalny i poprawiając czynność płuc.
  • PMS - kwasy tłuszczowe omega 3 mogą zmniejszyć lub nawet wyeliminować objawy PMS.
  • Choroby skóry - olej lniany jest znany ze swojej zdolności do poprawy struktury i jakości skóry, a także złagodzenia chorób skóry, które są spowodowane brakiem kwasów tłuszczowych omega 3 w diecie.
  • Chroniczne zmęczenie - stosowanie siemienia lnianego może powodować zwiększenie witalności i zapewnić więcej energii.