zdrowe bomby kaloryczne

Zdrowe i kaloryczne – na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie można łączyć tych dwóch określeń. Jednak istnieją produkty spożywcze, które takie właśnie są. Na zdrowe bomby kaloryczne można spojrzeć w dwojaki sposób. Z jednej strony będą utrapieniem dla osób na diecie odchudzającej, aczkolwiek z drugiej stanowią świetny wybór dla wszystkich tych, którzy borykają się z niedowagą. Oto przykłady produktów, które przyspieszą nabieranie kilogramów w zdrowy sposób.

 

Orzechy i nasiona

Jedna szklanka zawiera 400 kalorii.
Orzechy są niewątpliwie znakomitym dodatkiem do zdrowej diety. Stanowią dobre źródło białka, zdrowych tłuszczów i przeciwutleniaczy. Dodatkowo zawierają sporą ilość witaminy E, która stanowi wsparcie dla układu nerwowego oraz wspomaga system odpornościowy. Plasuje się je na równiej pozycji pod względem ilości zdrowych tłuszczów co ryby, więc tak samo jak one pomagają uporać się z podwyższonym poziomem cholesterolu. Regulują również pracę wątroby. Badania wykazały, że spożywanie orzechów i nasion może zmniejszyć stres oraz wprowadzić równowagę psychiczną – łatwiej będzie nam dzięki nim poradzić sobie z negatywnymi emocjami, takimi jak złość, irytacja czy długotrwały smutek.

 

Awokado

Jeden owoc zawiera 275 kalorii.
Również jest doskonałym źródłem zdrowego tłuszczu i składników odżywczych. Ostatnio coraz częściej poleca się je również osobom, które chcą stracić zbędne kilogramy! Awokado dzięki swojej kaloryczności i wysokiej zawartości tłuszczu stanowi idealne, zdrowe źródło energii. Dodatkowo znajdziemy w nim w nim witaminę E, potrzebną do prawidłowego funkcjonowania wielu organów oraz witaminy: A, B1, B2, C, PP, K, H, kwas pantotenowy i kwas foliowy. Na tym nie kończy się lista jego dobroczynnych składników, bowiem zawiera także wapń, potas i fosfor. Jest również dobrym źródłem błonnika.

 

Masło orzechowe

Jedna łyżka zawiera 100 kalorii.
Warto na wstępie zaznaczyć, że wiele zależy tutaj od konkretnego producenta. Niektóre masła przeładowane są niepotrzebnymi składnikami chemicznymi, ulepszaczami, solą lub cukrem – wtedy zupełnie nie możemy mówić o ich zdrowotnym działaniu. Jednak na rynku bez problemu znajdziemy i takie, których skład jest prosty i naturalny. Prawidłowo wytwarzane masła orzechowe niosą ze sobą takie same korzyści, jak w przypadku zwyczajnych orzechów. Są skarbnicą kwasów oleinowych, które obniżają poziom cholesterolu we krwi, a tym samym zapobiegając miażdżycy i chorobom układu krwionośnego. W maśle orzechowym znajdziemy także białko, potas, magnez, witaminę E i błonnik.

 

Suszone owoce

100 gramów zawiera 300 kalorii.
Podobnie jak w przypadku masła orzechowego – nie wszystkie suszone owoce dostępne na półkach sklepowych są zdrowe. Często zawierają masę cukru, a proces suszenia nie odbywa się prawidłowo. Jednak jeśli trafimy na produkt wytwarzany rzetelnie, to możemy cieszyć się wygodną przekąską, która będzie bogata praktycznie w te same składniki odżywcze, co pierwotny owoc – zmniejsza się tylko poziom witaminy C, B1 i kwasu foliowego. Suszone owoce zawierają za to skoncentrowaną ilość fitochemikaliów, które są silnymi przeciwutleniaczami, a naukowcy coraz odważniej sugerują, że mogą mieć one działanie przeciwnowotworowe.