Kazeina – kilka słów o białku wolnowchłanialnym

kazeina - białko wolnowchlanialne

 

Będąc aktywnym fizycznie, a w szczególności uprawiając sporty siłowe, trzeba zwracać uwagę na ilość białka w codziennej diecie. Prawie każdy kulturysta suplementuje je za pomocą białka serwatki, jednak mało kto zdaje sobie sprawę, że nie jest to całościowe rozwiązanie problemu. Aby mięśnie mogły rozwijać się prawidłowo potrzebują ciągłego zapasu aminokwasów, które są najistotniejszym ich budulcem. Kazeina jest w stanie uzupełnić braki białka przez całą dobę, a dodatkowo wykazuje szereg innych, ważnych dla sportowców, właściwości.

 

Co daje wolnowchłanialność kazeiny?

Nie wszystkie białka są sobie równe. Czy to soja, jaja, serwatka, białka odzwierzęce lub białka kazeiny – wszystkie one mają swoje unikalne zalety. Prawdopodobnie największą siłą kazeiny jest jej powolne wchłanianie. Kazeina ma zdolność dostarczania aminokwasów do krwi w sposób powolny i zapewnia stały przepływ, który może trwać przez wiele godzin. Mięśnie nie mogą być budowane z dnia na dzień, ale wypicie szklanki shake bogatego w białka kazeiny jest idealnym rozwiązaniem tuż przed snem. Dzięki temu mięśnie mogą zregenerować się szybciej, będą lepiej odżywione i przygotowane do następnego dnia.

Większe zyski

Chcesz zbudować masywne mięśnie szybciej? Według badań przeprowadzonych w Teksasie kazeina może być ważnym składnikiem prowadzącym do sukcesu. Naukowcy zebrali zespół 36 mężczyzn wykonujących ciężki trening oporowy i okazało się, że grupa spożywająca kombinację serwatki i kazeiny znacząco przewyższyła uczestników, którzy otrzymali połączenie serwatki, BCAA i glutaminy. Badanie trwało tylko 10 tygodni, a różnice w przyrostach beztłuszczowej masy mięśniowej sięgały nawet 23%. Dlaczego więc decydować się tylko na jedną formę białka, gdy kombinacja daje znacznie lepsze rezultaty?

Działanie odchudzające

Badania przeprowadzone w Holandii udowodniły, że spożycie może usprawnić metabolizm podczas snu i zapewnia lepszą ogólną równowagę tłuszczową. Warto też wspomnieć, że poziom sytości był o 33% wyższy niż w przypadku osób, które kazeiny nie zażywały. Innymi słowy biorąc kazeinę nie tylko tracimy zbędne kilogramy, ale również odczuwamy w związku z odchudzaniem mniejszy dyskomfort.

Większa wytrzymałość

Zwiększona wytrzymałość jest prawie zawsze na liście życzeń każdego kulturysty czy innego sportowca. Bardzo często w tym celu sięga się po białko serwatkowe, jednak czy słusznie? W badaniu przeprowadzonym w Massachusetts naukowcy udowodnili, że kazeina faktycznie wykazuje dwa razy lepsze właściwości wzmacniające niż białko serwatkowe, szczególnie jeśli mowa o mięśniach nóg, klatki piersiowej, ramion oraz poprawia wyniki wytrzymałościowe. Naukowcy uważają, że przyczyną tej znaczącej różnicy jest dobrze znane antykataboliczne działanie kazeiny.

Bonus – ochrona zębów

Według badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii jednym ze sposobów, aby zapobiec bardzo kosztownym wizytom u stomatologa może być spożywanie kazeiny. W ich pracach naukowych wykazano, że białka kazeinowe mają potencjał do zmniejszania lub zapobiegania skutkom erozji szkliwa. To wszystko sprawia, że białko kazeinowe jest jeszcze lepszym, bezpieczniejszym i skutecznym suplementem, który warto przyjmować przed snem.

Napisany w Suplementacja przez Glutamina24.pl
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *